Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jak bojovat

Jak efektivně bojovat?

Prolog

Hojte naniťáci, jako první věc, kterou byste měli vědět, je to že to co teď budete číst, platí POUZE pro naši rasu, protože nikdo jiný nemá stejně nastavené jednotky a staty jednotek jsou v útocích dost důležité!! Tento manuál též počítá s tím, že umíte posílat útoky všeho druhu, takže tu nenajdete návod jak poslat útok (to napište někomu na sgwg do pošty nebo na fórum). Dávejte si též pozor na to, abyste si četli to, co chcete, je tu totiž víc možností k těm útokům. Tento manuál počítá s tím, že máte politiky nastavené na boj, ALE nepočítá s hrdiny!!

       

Použité zkratky a výrazy:

Staty - jsou to informace o síle a životu jednotek. Udávají se nejčastěji takto 752,4/436,0 a často u nich bývají písmena HP (hit points) a síla (útok). Vlevo je vždy síla, vpravo HP

Uni - univerzál/stíhačka

OS - obranná stanice

K – tisíc

 

Základní poučka

Když posíláte útok, tak si všímejte jak názvů útoku (sebevražedný, spálená země..), tak i jaký mají  procenta (25%, 10%..). Popis upřesní kde je ta výhoda uplatněna a procenta řeknou jaká ta výhoda je!! (Spálenou zemi přece nepoužijete na útok, který má prorazit 5000 OS ne??). Popisky též neobsahují všechny bonusy a zápory (sebevražedný má třeba hodně velké ztráty).

 

Dobývací útok kde je obrana

Každý hráč má vlastní taktiku boje, někdo nechává planety prázdné, někdo tam nechává jednotky. Teď se zaměříme na to, když tam bude obrana. Nejjednodušší způsob, jak dobýt planetu je poslat co nejvíce jednotek s velkými staty jako je Aurora (těžký orbitál) Ianus a Anthropos. V každém dobývacím útoku budete mít větší ztráty jak soupeř, pokud to není vyloženě mamlas. V případě že na planetě bude velká orbitální obrana, tak místo Ianů pošlete co nejvíce auror a pěchoty. Když pošlete univerzály tak byste o ně zbytečně přicházeli. V případě že na planetě bude velká obrana uni, tak opět pošlete jen Aurory (v případě že budete mít málo Auror, tak i Navise) a pěchotu. V případě, že tam bude velká pěchotní obrana, tak pošlete Aurory a Iany s pěchotou (pokud chcete prorazit tak pošlete neutrální pěchotu, pokud víte, že prorazíte, tak pošlete anthropy- budou mít menší ztráty). Pokud tam je velká obrana se vším všudy tak postupujte jako u dobývání kanly.

 

Dobývací útok kde není obrana

Stačí poslat aurory a anthropy. Vždy však musí být jednotka na orbitu a na povrchu (zde navíc musí porazit domobranu, která se pohybuje okolo 20K/100K síly a HP)

 

Sabotérský útok

Tento útok se používá, když si potřebujete vyčistit cílovou planetu od jednotek. Vzhledem k tomu, že naše rasa má jeden z nejsilnějších orbitálů ve hře, tak jako první možnost je poslat sabotér s aurorama a jedním anthropem (aurory budou bojovat, anthrop zjistí co je na povrchu). Pokud víte kolik je na planetě orbitální armády (stačí přibližně), tak těch auror pošlete tolik, aby měli sílu zhruba 2/3 obrany vašeho soupeře. Tento druh útoku má navíc tu výhodu, že neničí budovy (což se hodí u kanly), ale taky šance že projde je zhruba 5%, takže daný hráč není dobyt sabotérem a může na něj letět stále stejný počet sabotérů jako před útokem.

Příklad: falanger (geniiský orbitál) je zhruba 4,5krát slabší jak aurora. Pokud tedy na planetě je cca 100 falangerů, tak tam nepošleme 20 auror, ale pouze 16auror!! Pokud dáme navíc ztráty 25% (levý obchvat) tak nám nezbude ani jedna aurora, ale jemu zbude sotva 10 falangerů.

16auror=72 falangerů * 1,25 (25% ztráty) = 90 falangerů. Po té už hrajou hlavní úlohy politiky, upgrady a hrdinové, které to číslo upřesní.

Druhá možnost je když na orbitu je minimum nebo žádné jednotky (bud jste poslali aurory nebo brání pěchotou). Na tento útok pošlete aurory (vyřídí zbytek obrany a v případě že soupeř stihne nahodit armu tak nepřijdete zbytečně o jednotky) a dále Iany které budou převážně bojovat na povrchu. V případě, že nemáte Iany, jste nahraní..

Třetí možnost je, když na planetě nic není. Stačí poslat několik auror a po té co nejvíce anthropů a Verutusů. Zničíte tím maximum budov a tj. 15.

 

Partizánský útok

Na tohle posílejte pouze anthropy ve větším počtu aby prošly a vy měli co největší zisky. V případě HH, posílejte pěchotu, která má co nejvíce neutrální staty (většinou to jsou prodejný)-tedy, pokud ji máte.

 

Jak dobýt HQ v mléčné dráze

 HQ v mléčné dráze jsou tvrdě bráněna tisíci OSky. Pokud ho chcete dobýt tak potřebujete buď k dispozici RA s hodně Aurorama (aurora=4-5OS) a soupeře, který nebude aspoň hodinu dvě online, nebo hromadný útok ve stejnou vteřinu s levým obchvatem-->z pěti lidí by to mohl někdo dobýt.

 

Jak dobýt kanly offline občanovi

Tohle je nejlehčí co může být. Pokud víte jakou má armádu na planetě (prověřovací sabotér a partyzán s jednou jednotkou nebo špion) tak stačí následující:

-poslat sabotér s aurorama a rytířem, který uvolní orbit a zobrazí přesný počet jednotek na planetě

-v případě velkého počtu pěchoty poslat partyzán o cca poloviční síle a po té poslat dobývací útok s veškerou armádou co máte, celou dobu hlídejte, jestli se nepřihlásí

 

Jak dobýt kanly online občanovi se stejnou silou (do toho nepočítejte svoje OS)

Tady záleží, jak daleko ta planeta je. Pokud je daleko tak:

-zjistíme si, jak moc kliká (přes online hráče, stačí se párkrát podívat a podle posledního přihlášení určíte) a jak moc kliká jeho vláda (to samé). Pokud jsou oba dost aktivní tak musíte poslat sabotér, tak aby doletěl o několik minut déle (dejme tomu máme 20:00 a planeta je vzdálená 5 minut tak ten útok nastavíte na 20:10). Do něj hodíte jenom všechny aurory (až na 2-5 auror, záleží na množství), po té pošlete další sabotér, opět aby došel v ten samí čas. Do něj hodíte zbývající aurory a 90% vašich Ianů. Jako poslední půjde dobývací útok, do něj hodíte zbytek jednotek (musí tam ale být univerzály!!) a pošlete zase ve stejný čas. Výsledkem bude, že v 20:10:01 dorazí na tu planetu 3 útoky-jeden zničí orbit, druhý zničí obranu na povrchu a třetí tu planetu dobyje. Pořadí poslání útoku je důležité!!

A pokud je hodně blízko (1-5minut), je to lepší a postupujeme takto:

-pošleme sabotér s aurorama, který vylidní orbit (opět dle pravidel 2/3síly). Jakmile dojde tak napíšete našemu ministrovi a ten vám doplní aurorama. Mezitím si nejspíše váš soupeř stihne doplnit obranu tak mu tam opět hodíte stejný sabotér. Opět doplníte armádu a tentokrát mu pošlete 1auroru (pokud máte dost sabotérů). Je to něco jako výsměch takže ho tutově naserete:-D nejdřív mu zničíte dost uni a orbitálů zatímco vy přijdete jen o pár orbitu a jste na tom celkově líp a po té na vás přiletí jedna aurora, která vám to taky rozstřílí na kousky (tento krok není povinný). Teď přijde to hlavní, soupeř bude už tak nasranej že tam hodí všechno na orbit nebo tam nedá nic. Nejlepší by bylo, abyste měli už předem nastaveného špiona, který vám to hezky nabonzuje, ale s tím se nedá počítat. Proto pošlete sabotér se všema aurorama a partyzán s polovinou vaší pěchoty. Potom nastavte dobývací útok, aby doletěl minutu potom co ten sabotér a partyzán. Většinou to nestihnou doplnit. Druhá možnost je postupovat stejně jako u vzdálených planet.

 

Jak dobýt kanly offline ministrovi

Úplně stejně jako off občanovi, jen bude změna v tom, že on by měl vědět jak ty jednotky rozestavit a když se náhodou objeví, tak si hned dohodí armu. Také té armády bude mít víc jak občani.

 

Jak dobýt kanly online ministrovi

Dost tvrdý oříšek. Pokud na to nemáte nervy tak doporučuju pivko nebo panáka. Možnosti máte značně omezené, ale jak se říká, nic není nemožné. Návody na útoky zde obsažené nemusejí vyjít, i když budete mít ty nejlepší podmínky.

-První možnost je poslat sabotér a kanly dobývák s časováním na vteřinu přesně. Jako první doletí sabotér, který pročistí orbit a případně i povrch (to může provést partyzán nebo druhý sabotér hned po tomto) a po té dobývák, který si poradí se zbytkem. Pokud tam však má opravdu silnou obranu tak nemáte šanci stáhnout dobývací útok.

-Druhá možnost je posílat tam neustále sabotéry a partyzány, které mu budou ničit obranu.

-Třetí možnost je nejjednodušší, ale někdy není možná. Prostě počkáte, až půjde pryč a pak teprve začnete útočit.

-Čtvrtá ale experimentální možnost platí pro to, když vám vezme 2 planety. Pošlete sabotér na jednu a o cca 5 minut později pošlete dobývák na druhou planetu se vším co máte (případně tam ve stejnou dobu hodíte i sabotér). Dávejte ale pozor aby „klikal“ a měl šanci přehodit armádu. Šance tohoto útoku je 50:50.

 

Jak bránit planetu

Každá planeta se dá dobýt. S tím se musíte smířit. Jediná možnost jak získat výhodu ve válce je nechávat malé obrany na planetách, popřípadě na těch travnatých dát trochu větší. Nejlepší je dát na planety rovnoměrně OS a potom pěchotu, která není využitá (nejlépe mastery v počtu 10 000kusů). Rozdělíte je pomocí těch blbůstek dole. Pokud máte HQ v andromedě tak se vám na něj při rozdělování dají jednotky, které tam nejsou potřeba, takže z této jediné planety si je sundejte (neplatí pro HQ v MD, na tu dejte všechny vaše OS). Poměr není daný.

Příklad1:

Planeta Obrana1 - počet jednotek 30 nautilus, 3 000 shaza master

Příklad2:

Planeta Obrana2 - počet jednotek 10 nautilus 15 000 shaza master

 

Jak se vysmát soupeři

Nejvíce jsou žádané travnaté planety a hráči s gold statusem je mohou vidět. Takže co uděláme?? Napěchujeme je obranou, a když na to přijde menší útok tak neprojde a vy se zasmějete jakej je soupeř lamer:-D

 

Kanly

Toto je kapitola sama o sobě. Zde se promítá nejvíce faktorů v celé hře, od bonusů do kanly

nebo planet k obraně až po vaši aktivitu. Samozřejmě máte větší šanci kanly ubránit, když jste online celý den nebo číháte na rss, než když se regnete jednou denně na 5minut. Také záleží na vašem soupeři, jak moc je zkušený, kolik a jakou armádu má k dispozici a jak moc je online, popřípadě jak daleko má planetu. Poslední, ale nejdůležitější věcí je to, kde má nepřítel slabinu. (příklad - u genii jsou to třeba orbitály)

 

Jak bránit kanly-obecně

Na scénu přichází jedna z nejtěžších věcí v útocích. Jak si udržet získanou planetu? Možností je více. Zde uvedeme pár z nich. Z nejmenovaných zdrojů se zjistilo, že největší šance na udržení planety je, když máte sílu a HP v poměru 50:50. Málo komu už však dojde, že to má být na orbitu a povrchu zvlášť. Rovnou říkám, že se vám to nikdy takto hezky nepovede, leda že byste použili pouze prodejnou pěchotu spolu s navisi. Důvod je jednoduchý. Jakmile tam dáte univerzály, tak budou bojovat částečně na orbitu a částečně na povrchu. Měli bychom se tedy vykašlat na stíhačky? To rozhodně ne. Taktik je totiž několik a ne všechny zde najedete.

První možnost, která existuje je dát na planetu co nejvíce armády kromě Ianů. Málo kdo to dokáže projít bez doplnění armády.

Druhá možnost je ta, že dáte na planetu co nejvíce Auror a anthropů. Tato taktika je zaměřená na to, aby vám zbylo co nejvíce jednotek (nebo spíše pěchoty). Používá se většinou ve chvíli, kdy jasně víte, že vám ji soupeř nemůže dobýt (5krát míň armády a podobně).

Třetí možnost spočívá v tom, že na planetu dáte verutuse a navisi.

Pátá možnost je dost sadistická. Vyhodíte od sebe (RA nebo obchod) všechny uni a vezmety si pouze anthropy a dáte je na tu planetu. Když tam narvete 700K tak máte 90% šanci, že tu planetu udržíte a je jedno jestli vás chce dobýt vůdce nebo občan. Záporná věc této taktiky je to, že nemáte žádné další jednotky k dispozici (až na orbitály).

 

Jak bránit 2 kanly proti stejnému hráči

První možnost je dát na obě planety stejnou sílu dle předchozích návodů.

Druhá možnost je dát na jednu planetu jen aurory a uni a na druhou pěchotu. Tato taktika je nejúčinnější v pozdní části války, když už jsou zásoby armády hodně ztenčené.

Třetí možnost je nechat jednu planetu prázdnou a druhou obsadit vším.

 

Jak bránit kanly proti několika různým hráčům

Snad nejtěžší věc ve hře (snad proti hledání střízlivého oannesana). V podstatě se musíte rozhodnout, jestli to chcete udržet vše, nebo jen něco. Hlavní stránkou obrany musí být znalost slabin soupeře. Genijcovi stačí dát na orbit silnou obranu, asgardům ji dáte stěží (megový orbitály na nulových statistikách budí respekt).

-První možnost je, jak už bylo řečeno využití slabin soupeřů a tak rozdělit jednotky. Na jeden orbit se dá málo uni, ale zase hodně auror, kdežto na druhý orbit se nedá téměř nic.

-Druhá možnost je že dáte na planety rovnoměrně jednotky a budete sledovat, když se ti hráči objeví. Když se jeden z nich ukáže tak mu na planetu přesunete všechnu armádu určenou k obraně ostatních planet. Když přijde další tak ji zase rozdělíte a tak dále a tak dále. Záleží podle toho, kdo je online. Nevýhodou je, že musíte být hodně aktivní a klikáte jak šílení a navíc se může objevit načasovaný útok, který doletí, až když tu soupeř nebude.

Třetí možnost je dát na planety rovnoměrně jednotky a potom se odhlásit a číhat na RSS nebo se jednou za minut přihlásit, a když nikdo neútočí tak se hned odhlásit. Takto můžete vychytat, moment kdy na vás někdo zaútočí „kanly sabotérem“ a stihnete nahodit armádu (rozmezí sabotéru a dobýváku bývá nejčastěji 1minuta) zpět a odhlásit se zatímco váš soupeř si bude myslet, že jste stále offline. Pak ho čeká u kanly nemilé překvapení.

Čtvrtá možnost je bránit všechny ve stylu obyčejného kanly.

 

Epilog

Existuje mnoho způsobů jak bojovat, toto je jen trošek z té velké kupy. Nezaručuji 100%

úspěch, ale v případě že neumíte bojovat, tak se vám to určitě hodí. Další informace se budou

doplňovat a případné návrhy a připomínky můžete psát hráči Capo (popř. svojí vládě) do pošty na sgwg.net